The sun always shines in Halifax

Irwin verklaart me nog net niet voor gek (of eigenlijk wel :-)) als ik vanochtend gewoon een korte broek aantrek. Het regent buiten namelijk keihard en is compleet bewolkt. Maar niets houd mij tegen ik trek gewoon een korte broek aan met mijn slippers! Voordat we vertrekken, is er nog even een emotioneel momentje: Irwin neemt afscheid van zijn geliefde wandelstok. Die had hij aan het begin van de vakantie in het bos gevonden, maar kan helaas niet meer terug naar Nederland.

Volgens de Garmin gaat de reis zo’n 4 uur duren. We besluiten gewoon via de snelweg te rijden en niet via allerlei binnendoor wegen de kustroute te pakken. De ervaring heeft ons inmiddels geleerd dat er weinig uitzicht op de kust is.

Rond het middaguur rijden we langs Truro, waar we eerder deze vakantie ook overnacht hebben. En we besluiten daar een hapje te eten voor de lunch. Dat was de eerste keer tenslotte ook lekker, dus waarom wat anders zoeken :-). Ook de tweede keer is het een succes. Irwin heeft een prima kip sandwich en ik kies weer eens een andere kreeft variant: lobster cakes.

Om 15 uur zijn we in Halifax terug en ja hoor de zon schijnt hier volop en is het 28 graden! Heerlijk dus zo’n korte broek met slippers :-). Voordat we naar het hotel gaan, gaan we eerst naar het Pier 21 museum. Dit is het museum over de immigratie naar Canada. Leuk om de verhalen te horen in de rondleiding en ook zelf rond te kunnen kijken. Er liggen ook spullen van Nederlanders die geëmigreerd zijn.

We zitten de laatste nacht in een luxe hotel: Lord Nelson. We hadden eerst een ander plan (via de zuidkust terugrijden en daar nog een nacht blijven), maar we zijn erg blij dat we deze keuze hebben gemaakt.

Voor het avondeten lopen we via de winkelstraat terug naar de boardwalk/boulevard. Ik had natuurlijk de hoop dat we lekker op het terras bij het Japanse restaurant kunnen zitten. Dat lukt nadat we eerst even moeten wachten. Reserveren op het terras was namelijk niet mogelijk. Na het eten lopen we natuurlijk nog even langs de ijskraam en kijken we lekker van ons af over het water. Via een cocktailbar lopen we terug naar ons hotel. Morgen is dan toch echt de laatste dag van onze heerlijke vakantie :-(.

Nova Scotia - Pier 21 Halifax

Nova Scotia - Halifax

1 gedachte over “The sun always shines in Halifax”

1. Lieve Irene en Irwin,
    Dan heb ik het toch goed gezien Irwin met een stok. Fijn van het mooie weer dan is het dubbel genieten met wandelen. Veel plezier nog de laatste dag en bedankt voor jullie gezellige verhalen. Goede reis terug.