I’ll be back

Heerlijk dat we vandaag nog bijna een volle dag in Halifax te besteden hebben! Zeker nadat we er achter komen dat we dus niet om 20 uur, maar om 22 uur vertrekken J. Kan gebeuren toch?! Even verkeerd gekeken :-). Gelukkig valt het in ons voordeel.

Bij dit hotel zit geen ontbijt in, dus we hadden gisteren al besloten om te ontbijten bij het tentje in de public gardens. Daar logeren we tenslotte naast. Maar we hadden natuurlijk nog super veel te doen, want de koffers moesten herpakt worden, blog van gisteren moest nog geschreven worden en noem het maar op. Eenmaal aangekomen bij het tentje bleek dat we er alleen met visa of contant konden betalen. Tja door het contante geld waren we inmiddels zo’n beetje heen. Op de hotelkamer had ik nog 30 dollar liggen, dus weer terug naar het hotel en toen konden we toch nog rustig ontbijten. Ook vandaag is weer een zon overgoten dag, dus heerlijk in het park met het zonnetje erbij. Toch fijn dat we de laatste paar dagen alsnog heel mooi weer hebben. Hoewel het voor het wandelen wel lekker was dat er wat wolken waren komen we al snel achter.

Na het ontbijt checken we uit. De auto kunnen we nog tot 17 uur laten staan. Via Spring garden (de winkelstraat) lopen we rustig naar de waterfront. Onderweg natuurlijk nog de laatste aankopen en fotostops. Dus al met al doen we er bijna een uur over om er aan te komen. Voor de lunch hadden we een tafeltje gereserveerd bij Al Mano (een Italiaans restaurant) omdat we dachten dat de lunch onze laatste maaltijd zou zijn in Halifax. Maar voor het avondeten zullen we dus ook nog iets moeten regelen. Het eten bij Al Mano is bovengemiddeld. De beide kipvarianten die we hebben gedeeld, smaakten top! Ook heerlijk om alweer buiten te kunnen eten. De summer sangria (de Italiaanse variant op de Spaanse, met limoncello) smaakte ons ook erg goed :-). En als afsluiter van de lunch voor Irwin een citroenijsje!

Bij het Government huis (wat nog steeds bewoond wordt door de regionale vertegenwoordiger van de koningin) volgen we nog een (gratis) rondleiding. De leden van het Britse koningshuis logeren hier nog steeds als ze in Nova Scotia op bezoek zijn. Het is werkelijk een prachtig gebouw van binnen, wat aan de buitenkant niet direct te zien is.

We wilden ook nog een kijkje nemen bij Point Pleasant park, een heel groot natuurpark midden in de stad. Niet direct om te wandelen, want daar was het met 28 graden net wat te warm voor. Maar om lekker op een terrasje te lezen en van ons af te kijken. Maar helaas geen restaurantje daar te bekennen. Blijft toch apart om op dat soort plekken geen drinkgelegenheden te vinden. We zijn dus maar terug gereden naar het stadspark. Daar was intussen een uitvoering aan de gang, daar hebben we het laatste uur nog mooi van kunnen mee genieten.

Als mooie afsluiter van de trip zijn we gaan eten bij Lower Deck. Daar zijn we de vakantie tenslotte ook gestart en hebben ze top hamburgers. Het toerisme is nu op zijn hoogtepunt, want het was bij de waterfront een stuk drukker dan 3 ½ week geleden. Ook waren er allerlei straatmuzikanten, erg gezellig! De hamburgers hebben ons weer top gesmaakt, toch echt heel wat anders dan de Mac hamburger!

Nu zijn we dus op de luchthaven van Halifax. Op de terugweg naar de luchthaven hebben we natuurlijk nog even naar Elvis radio geluisterd (Irwin zijn favorite zender) en hoe toepasselijk werd I’ll be back gedraaid, dus wie weet! Het inleveren van de auto ging voorspoedig. We hebben uiteindelijk net iets meer dan 4.000 kilometer gereden. Het is de bedoeling dat we morgen rond het middaguur weer op Nederlandse bodem staan.

Nova Scotia - Public gardens Halifax

Nova Scotia - Halifax

Nova Scotia - Government house Halifax

Nova Scotia - Waterfront Halifax

1 gedachte over “I’ll be back”

1. Hey Irene en Irwin,
    Erg leuk om in ieder geval dan jullie laatste avonturen te hebben kunnen volgen. Nova Scotia smaakt naar meer, zo te horen. Hopelijk zijn jullie inmiddels veilig en wel teruggekeerd in Utrecht.